Is een soepele overgang naar een nieuwe IT-partner mogelijk?

Is een soepele overgang naar een nieuwe IT-partner mogelijk?

 

Het kiezen van een nieuwe IT-partner is niet altijd makkelijk. En als de keuze is gemaakt, heeft de overgang vaak een grote impact op de organisatie. Gebruikers ondervinden hinder omdat de nieuwe infrastructuur niet werkt zoals verwacht en de nieuwe IT-partner andere service biedt dan de vorige. Wij zijn ervan overtuigd dat dit anders kan!

 

De klant vroeg ons advies toen ze bij de keuze voor de nieuwe IT-partner vastliepen. ‘We stellen één vraag, maar krijgen drie verschillende antwoorden terug’. Voor ons de reden om te vragen of ze eigenlijk wel wisten wat ze vroegen. Dat bleek niet het geval. Daarom hebben we eerst met de klant een paar stappen terug gedaan. Welke eisen en wensen stellen ze eigenlijk aan de IT-partner? Maar ook; welke eisen en wensen stellen ze eigenlijk aan zichzelf? Pas als dat duidelijk is, kan de juiste vraag gesteld worden. Met als resultaat drie vergelijkbare antwoorden.

 

En toen?

Na de keuze voor de nieuwe IT-partner blijft het stellen van de juiste vragen belangrijk. Door elkaar scherp te houden en verwachtingen af te stemmen heeft de verandering zo min mogelijk impact op de organisatie en zorgt het vooral voor een positieve boost. Op alle vlakken: mensen, processen en techniek. Dat is wat we noemen een soepele overgang.

 

Scope

  • Workshop
  • Business Case
  • Functionele eisen en wensen
  • Offerteaanvraag en -begeleiding
  • Regie
Elza de Haan

Elza de Haan

Business Consultant
Twitter Facebook LinkedIn Email
Hanc Legtenberg

Hanc Legtenberg

Sr. Consultant
Twitter Facebook LinkedIn Email
Maurice Aalders

Maurice Aalders

Directeur
Twitter Facebook LinkedIn Email