Hoezo te druk? Automatiseer nu uw ticketaanvragen!

Veel bedrijven maken gebruik van een IT-Service Managementoplossing zoals TOPdesk. Echter zien wij dat veel bedrijven hun IT-Service Managementoplossing nog niet voor de volle 100% benutten. Hiermee bedoelen we niet de volledige inrichting van alle mogelijke modules, maar juist de optimalisering van de reeds ingerichte services.  

In TOPdesk kunnen medewerkers zelf een ticket aanvragen, maar in veel gevallen worden deze tickets nog wel handmatig uitgevoerd. Precies dat zorgt voor lange wachttijden en administratieve rompslomp waar niemand meer op zit te wachten. Hoe mooi zou het zijn als u deze tickets ook geautomatiseerd kunt laten uitvoeren en registreren?  

Om dit te kunnen realiseren heeft IT-Value een nieuwe, zeer gebruiksvriendelijke en directionele koppeling ontwikkeld tussen TOPdesk en Ivanti Automation. 

Verrijk je IT-Service Managementproces door het inzetten van deze koppeling. Daarmee:

  • Ontlast u uw servicedesk door veel voorkomende tickets geautomatiseerd te laten uitvoeren. Denk hierbij aan het verlenen van rechten, aanvragen van applicaties, wachtwoorden resetten, etc.
  • Verhoogt u de productiviteit van uw medewerkers door de wachttijden te verlagen.
  • Vergroot u de dataveiligheid en bent u AVG-compliant.
  • Vult u uw TOPdesk automatisch aan met gegevens in assets, personen of gegevens vanuit een geautomatiseerd proces.
  • Verminderd u de kans op menselijke fouten doordat tickets gestandaardiseerd en geautomatiseerd worden uitgevoerd en geregistreerd.
  • Worden alle activiteiten geregistreerd zodat u in controle bent en aan de wet- en regelgeving kunt voldoen.

Bovengenoemde voordelen zijn slechts het topje van een hele grote ijsberg. De meerwaarde is dat het de dagelijkse werkzaamheden makkelijker maakt, zonder al te ingewikkelde stappen. Op die manier is er meer tijd voor innovatie en projecten die er echt toe doen. Ofwel efficiënter werken doordat de dagelijkse ticketaanvragen beter en sneller worden doorgevoerd.

Wilt u ook optimaal gebruik maken van uw IT-servicemanagement?  Samen zetten wij graag de eerste stap.

Binnen 5 werkdagen kunnen wij de eerste Quick Wins realiseren. Geïnteresseerd? Stuur een mail naar m.holthuis@it-value.nl  en ik laat u graag de mogelijkheden zien!

Maakt u gebruik van een ander service managementsysteem maar bent u wel geïnteresseerd in de mogelijkheden van Proces Automation? Neem ook dan gerust contact met mij op, de kans is groot dat we over een passende koppeling beschikken.