Vijf argumenten om te sparren met uw IT-Partner

De rol van IT-medewerkers is sterk aan het veranderen. Zo zien wij steeds vaker dat onze collega's tijdens projecten een verlengstuk zijn van de projectorganisatie van onze opdrachtgevers. Echter hoe doe je dit als het project is afgelopen en er nog steeds behoefte is aan een sparringpartner? En wat zijn zaken waarover gespard kan worden?

Bijgaand de vijf belangrijkste topics waarover klanten willen sparren met ervaren beheerders, consultants, architecten en business consultants.

1. Beheervraagtukken en troubleshooting

De performance is verslechterd en de gebruikerstevredenheid neemt af er zijn reeds enkele stappen doorlopen maar nog zonder het gewenste resultaat. Het wordt tijd om in contact te treden met een specialist om de situatie te bespreken en een plan op te stellen hoe dit vraagstuk (tijdelijk en/of structureel) te kunnen tackelen.

2. Changes

Er zijn plannen om gebruikers toe te voegen en de omgeving te upgraden, maar kan dit nog wel op dezelfde infrastructuur? Wat is de impact voor de licenties? Wat zijn de risico's die het met zich mee brengt en misschien nog wel belangrijker hoeveel tijd vergt de aanpassing?

3. Continuïteit vraagstukken

De bestaande infrastructuur is instabiel, vertoond verstoringen of is niet beschikbaar. Kortom er is een business blocking calamiteit. Er is dringend behoefte aan overleg met de specialisten met waar mogelijk een 9X5 of 24X7 ondersteuning.

4. Adoptie

Er zijn licenties afgenomen maar de functionaliteit wordt onvoldoende of niet benut vanwege bijvoorbeeld andere prioriteiten of geen tijd. Hoeveel tijd kost de ingebruikname en wat is überhaupt de toegevoegde waarde hiervan?

5. Capaciteit

Er is ondercapaciteit op de IT-Afdeling in verband met ziektes, vertrek of vakantieperiodes. De behoefte bestaat om (tijdelijk) enkele werkzaamheden uit te besteden om afgesproken deadlines en interne Service Level Agreements te kunnen behalen.

Xperts as a Service

Is ons antwoord om op ad-hoc basis en periodiek te sparren met onze relaties. Xperts as a Service is een innovatieve manier van het aanbieden van ondersteuning voor uw

bedrijf. Wij zijn daarbij een volwaardig verlengstuk van uw beheer– en projectorganisatie. Xperts as a Service ondersteund ook in het nemen van stappen in het kader van de Digitale Transformatie. Hierover in het volgende blog bericht meer informatie.

Interesse?

Geïnteresseerd in onze Xperts as a Service dienstverlening? Neem dan gerust eens contact met ons.