Maurice Aalders (IT-Value) geeft terugblik op 2020 en vooruitblik op 2021

‘Onze jaarlijkse terugblik en vooruitblik: van 2020 naar 2021. Ook zorg en overheid weten ons bedrijf steeds beter te vinden’, Maurice Aalders, eigenaar IT-Value.

Journaal Item

Allereerst nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! Zoals gebruikelijk delen we graag een terugblik op 2020 en een vooruitblik op volgend jaar. 

‘Het thema van afgelopen jaar was samen succesvol veranderen. En dat hebben we geweten’, lacht Maurice Aalders, oprichter en eigenaar van IT-Value. ‘We hebben bijna 30 nieuwe klanten mogen verwelkomen. Maar liefst 10 daarvan zijn afkomstig uit de zorg en 8 uit de overheidssector. Wij zijn, in tegenstelling tot nogal wat andere IT-bedrijven, niet gegroeid dankzij corona. Want waar het gros heel druk was met het inrichten van werkplekken en andere werkzaamheden om goed op afstand samen te kunnen werken, hadden wij dat gelukkig al tijden voor elkaar bij onze klanten. Het voordeel voor onze klanten was duidelijk: zij konden zich gewoon blijven richten op de dienstverlening aan hun eigen klanten. En dat gaf rust en focus. Een kostbaar goed in deze tijd.’

Over het belang van beheer
‘Ook hebben we grote stappen gemaakt in de uitbreiding van ons imago als dé partij voor transities, projecten en beheer, en dan met name in de sectoren zorg en overheid. Voorheen hadden we maar één supportlevel vanuit beheer. In 2020 hebben we dat uitgebreid met twee nieuwe varianten: het continu automatiseren van de servicedesk en het uitbesteden van beheer, vervolgt Maurice. ‘Dat doen we niet op de traditionele manier. Kortgezegd zou je kunnen zeggen dat we alles wat repeterend en voorspelbaar is weg automatiseren. Denk bijvoorbeeld aan een servicedesk van een zorginstelling die, mede door de invloed van corona, dagelijks inmiddels meer dan 10.000 tickets ontvangt. Een enorme hoeveelheid die handmatig nauwelijks weg te werken is. Bij zo’n instelling brengen we, oneerbiedig gezegd, het automatiseringspotentieel in kaart. Vervolgens stellen we een duidelijke businesscase op. In dit geval gaat het om een ROI, een terugverdientijd dus, van slechts 8 maanden.. Het maakt dat je stopt met brandjes blussen en daarmee dus tijd overhoudt voor de écht belangrijke business.’ 

Projectenteam: trots op hun brede blik
‘Ik ben ook trots op het projectenteam. De collega’s hebben een flink aantal mooie projecten afgerond die te maken hebben met werkplekstrategie voor onze klanten. Denk dan aan verhuizing van infrastructuren naar de cloud, het in gebruik nemen van een Moderne Werkplek maar ook on- en offboarding’, aldus Maurice. ‘En wat ik zo knap vind, is dat ze daarnaast ook focus hebben weten te houden op het behouden van kennis en expertise. Want je ziet vaak dat het één daarbij ten koste gaat van het ander. Zo zijn we net voor kerst verrast met de Partnerproject Award of the Year door onze partner Liquit. Een mooi resultaat en blijk van waardering voor onze bijdrage aan onze klant GGD Hart van Brabant. Het is de tweede keer dat we een Liquit Award winnen. En uiteraard gaan we voor drie keer scheepsrecht’, lacht Maurice.

Lees ook ons combiblog met Liquit over de moderne werkplek in jouw zorginstelling: werk je nog met ducttape of heb je al een degelijk bouwwerk? Het goed inrichten van een moderne werkplek, specifiek voor de zorg, is immers belangrijker dan ooit anno nu. Je leest hoe je dit concreet aanpakt door het zetten van 3 stappen. 

Maak kennis met de IT-Value expeditie
‘Vanuit het transitieteam praten we met (potentiële) klanten vooral over hun stip op de horizon. Dat doen we met onze unieke IT-Value expeditie, vanuit thema’s als moderne infrastructuur, -werkplek en-beheer. Uiteindelijk willen onze klanten dat hun kosten omlaag gaan, en hun beveiliging en gebruikerstevredenheid omhoog. Wij maken daarin het verschil voor ze, alleen al omdat we vanuit KPI’s helder maken hoe de transitiekosten gefinancierd worden, welke deelprojecten er gedefinieerd worden en hoelang zo’n traject dan duurt.

Trots op het familiegevoel
‘In totaal hebben we dit jaar 7 nieuwe collega’s mogen verwelkomen, waaronder onze inhoudelijk sterke sales-collega’s Henk en Coreline. De meesten van onze nieuwe medewerkers komen via onze eigen collega’s binnen. Ook daar ben ik trots op, omdat het betekent dat onze mensen ambassadeurs zijn voor IT-Value. Blijkbaar is het fijn om bij onze familie te werken’, aldus Maurice. 

2021: de vooruitblik
‘Dit jaar bouwen we enthousiast verder op de basis die we hebben gelegd in 2020. Onze focus op verandering, het verleggen van doelen en onszelf continu verbeteren, waarbij transities de grote inspirator blijft’, vervolgt Maurice. ‘We zijn al even bezig met onze ISO- en NEN-certificeringen om de kwaliteitsslag compleet te maken. Verder werken we actief aan nog meer zichtbaarheid. Want als we eenmaal met een klant aan tafel zitten bij dan is een en ander zó rond. Maar dan moeten ze natuurlijk wel weten dat we er zijn. Wanneer we bij een bedrijf op bezoek zijn en de thermometer, zoals we dat intern gekscherend noemen, inzetten, dan kriebelt het enorm om aan de slag te gaan. Dat doe we vanuit visie en strategie, waarbij we meten wat de effecten zijn. We hebben veel specialistische kennis in huis: partners en vendoren schakelen ons vaak in. We geloven overigens niet dat één team of één persoon alle kennis in huis kan hebben. Team overstijgend samenwerken en actief delen. Dat helpt je verder.’

Het kan anders, beter en goedkoper. Hoe? Dat brengen wij graag voor onze klanten in kaart.’ Maurice Aalders, eigenaar IT-Value. 

Start het nieuwe jaar goed
Wil je het nieuwe jaar ook goed starten met het moderniseren van jouw werkplek? En tijdrovende repeterende taken weg automatiseren? Wil je af van handmatig werk dat fouten en risico oplevert? Meer tijd voor je collega’s om met inspirerende, zinvolle taken bezig te zijn die je bedrijf écht verder helpen? Neem dan contact met ons op. Je bereikt Maurice rechtstreeks via 06 433 649 44 of via m.aalders@it-value.nl.

We kijken graag vrijblijvend met je mee op de werkvloer en durven met 100% zekerheid te zeggen dat we besparing en verbetering op kunnen leveren. Wij gaan je niet vertellen wat er beter kan, maar stellen vragen die je uitdagen en challengen. Zo koppelen we theorie en praktijk aan elkaar zodat je als IT-manager of ondernemer ziet wat onze samenwerking je concreet oplevert. Uiteraard onderbouwen we onze oplossing met een praktische businesscase waarin we resultaat beloven. Want meten is meten. Ook in 2021.

Avatar of Author

Maurice Aalders (Directeur)

Samenkomen is het begin, Samen blijven betekent vooruitgang, Samenwerken leidt tot succes!

Van kijken, naar denken , naar doen en werken.

Kijken
Denken
Doen
Werken
→ Wat maakt onze werkwijze waardevol

Blijf up-to-date.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws in je mailbox.