Moderne werkplek voor de zorg? Natúúrlijk!
Juist de zorg heeft behoefte aan moderne werkplek. Dat helpt de kanjers op de werkvloer om hun werk, vooral in deze tijden, zo goed mogelijk te doen. Hoe dat werkt? Je leest het in ons praktische blog van deze week…
‘Hoe een moderne werkplek in een zorginstelling eruitziet? Deze is laagdrempelig te benaderen en je kunt de werkplek overal, dus binnen en buiten je organisatie gebruiken. Specifiek voor zorgmedewerkers is het een belangrijke tool zodat deze medewerker een werkplek krijgt die zonder poespas gemakkelijk precies dát biedt wat voor deze collega relevant is.’ Dat zegt Berry Waanders, Solution Architect bij IT-Value. ‘Concreet betekent het bijvoorbeeld dat het inloggen gemakkelijk gaat, en dat de werkplek zich automatisch aanpast aan degene die inlogt, zodat je altijd relevante informatie en applicaties bij de hand hebt. Uit de praktijk weet ik dat het veel frustratie op de werkvloer kan wegnemen, omdat met één keer inloggen alles kan worden geopend wat nodig is voor die werkdag. Het betekent bijvoorbeeld dat je niet van alle oplossingen wachtwoorden en gebruikersnamen hoeft te onthouden, omdat inloggen automatisch gaat. Door de snelle laadtijd blijft er bovendien meer tijd over voor de cliënten of patiënten, afhankelijk van of de betreffende collega in een zorginstelling werkt die zich richt op cure of op care.’
Winst behalen? Altijd…
‘Naast het gemakkelijk inloggen is 24x7 ondersteuning uiteraard van belang, en dat kan gemakkelijk aangeboden worden omdat de werkplek beheerd wordt vanuit de cloud. Wat ook een belangrijke rol speelt is de veiligheid van de werkplek, deze neemt in 100% van de gevallen toe. Dat uit zich in het beter beveiligd zijn van gevoelige data en door andere manieren van samenwerken wordt er bovendien veel beter voorkomen dat er per ongeluk verkeerde bestanden naar buiten gebracht worden. De verschillende controlelagen in combinatie met de nieuwste technologieën en beveiliging van de bron dragen daar absoluut aan bij. Onze moderne werkplek-dienst is perfect toepasbaar voor diverse zorginstellingen. Denk dan aan thuiszorg, ouderenzorg en GGZ tot jeugdzorg of gehandicaptenzorg. Bovendien sluit de werkplek passend aan op de werkzaamheden van het kantoor, zowel intramuraal als extramuraal, en voor taken die worden uitgevoerd door zowel vrijwilligers als door flexwerkers. Bovendien is de werkplek altijd up-to-date én automatisch aangevuld met de laatste mogelijkheden. Dat alles samen maakt digitaal samenwerken tot kinderspel, ook door inzet van bijvoorbeeld Microsoft Teams, SharePoint en OneDrive. Zo is tegelijkertijd in hetzelfde document werken inmiddels al niet zo bijzonder meer.’
Het gaat erom hoe het wérkt
‘Uiteraard voldoen al onze oplossingen aan de gestelde normen en beschikken we over relevante certificaten, maar eigenlijk is dat niet zo belangrijk in mijn verhaal. Waar het mij vooral om gaat is dat mensen onthouden dat digitaal samenwerken naadloos samengaat met een beter geregelde privacy en informatiebeveiliging terwijl de implementatie bijzonder laagdrempelig is’, aldus Berry. ‘Het resultaat? Tevreden medewerkers en tevreden directieleden, omdat ze elk vanuit hun eigen scope positieve veranderingen ervaren. En wie er uiteindelijk het meeste voordeel van heeft? Dat zijn de cliënten en de patiënten. En volgens mij is het daar in basis uiteindelijk allemaal om begonnen. Onze nieuwste ontwikkeling is daar logischerwijs een rechtstreeks antwoord op: een complete zorgwerkplek die naadloos aansluit op de specifieke behoeften van allerlei soorten zorginstellingen.’
Neem contact op
Wil je verder praten over dit actuele onderwerp? Dat kan! Neem dan contact op met Berry of één van zijn collega’s. Je bereikt ons via 0315 681 238. Of stuur een e-mail naar info@it-value.nl We kijken uit naar je bericht!