ICT beheer

Ook zorgeloos je ICT beheer uitbesteden?

Danny van Schaik van IT-Value vertelt over hoe je het ICT beheer uit kunt besteden. Danny: ‘Dan weet je zeker dat je bedrijfskritische processen goed doorlopen.’

‘In mijn vorige blog heb ik verteld over het doorlopen van de bedrijfskritische processen van bedrijven tijdens de vakantieperiode. Want elk bedrijf wil op elk moment van de dag de kwaliteit én continuïteit kunnen borgen van de bedrijfsprocessen. Storingen en problemen moeten, ook tijdens de vakantieperiode, immers snel en adequaat worden opgepakt’, vertelt Danny van Schaik van IT-Value. ‘Door het beheer tijdens een drukke periode of door onderbezetting geheel of gedeeltelijk uit te besteden wordt de werkdruk voor de ICT-collega’s enorm verlaagd en worden de eindgebruikers tóch goed geholpen bij hun vragen. En dat is wenselijk om duurzaam inzetbaar te blijven met elkaar.’

Onze visie op ICT beheer

‘Onze visie is dat IT-dienstverlening bedoeld is om medewerkers binnen een organisatie optimaal te laten functioneren. De IT-afdeling van iedere organisatie staat veelal in dienst van de gebruikersbehoefte van de organisatie; namelijk het oplossen van incidenten en problemen, het wijzigen van de omgeving naar de eisen en wensen van de gebruikers en het innoveren van de middelen die ter beschikking gesteld worden voor de gebruikers van de organisatie. Wij zien daarbij dat er veel tijd te winnen valt door het automatiseren van standaardhandelingen, die bijvoorbeeld door een Service Desk worden uitgevoerd. Er zijn 3 beheerdiensten: van 1e en/of 2e lijns-ondersteuning op de Service Desk of IT-Value verantwoordelijk maken voor je 3e lijnsbeheer ondersteuning tot het versterken van je beheer- en projectorganisatie met onze specialisten. Het is maar net waar je voor kiest en wat het beste past in jouw situatie. Alle pakketten zorgen ervoor dat kritische bedrijfsprocessen gewaarborgd blijven. Niets doen is daarmee eigenlijk ook geen optie. Want dat zou betekenen dat, tijdens drukke periodes of door onderbezetting, geconstateerde problemen blijven liggen en gebruikers langer moeten wachten voordat ze geholpen worden. Uiteindelijk wil je gewoon tevreden eindgebruikers, ook als de IT-afdeling het heel erg druk heeft door onderbezetting. Je wilt dat gebruikers lekker aan de slag kunnen blijven, zonder dat ze zich steeds bij jou als ICT-manager moeten melden met vragen of problemen.’

Speciale aandacht voor mkb+, zorg en overheid

‘IT-Value richt zich vooral op mkb+ klanten en heeft eveneens een focus op de sectoren zorg en overheid. Het zijn juist ook die sectoren die uit een bijzonder roerige tijd komen. Dit als gevolg van de druk die het coronavirus met zich meebracht. Op onze website vind je verschillende klantverhalen terug waarin verteld wordt hoe we bedrijven, zorginstellingen en overheidsorganisaties hebben geholpen met onder andere Modern Beheer’, aldus Danny. ‘Zelf lees ik dit soort verhalen altijd graag omdat ze de waarheid weerspiegelen. Ik kan immers wel zeggen dat we goed werk verrichten maar dan krijg je toch algauw het ‘wij van wc-eend effect.’ Dat is ook meteen een tip voor organisaties die hun beheer uit willen besteden: vraag dóór en bekijk referenties. Want er zijn veel ICT-partners op de markt, maar het gaat er om dat je de goede uitkiest.’

Ook je beheer uitbesteden? Neem contact met ons op.

Meer nieuwsberichten

Ga naar de bovenkant