‘Pakket 2: dit pakket maakt IT-Value verantwoordelijk voor je beheer’, Danny van Schaik van IT-Value

Danny van Schaik, IT-Value vertelt over het belang van Modern Beheer. Danny: ‘Juist tijdens drukke periodes of in geval van onderbezetting is aandacht voor Modern Beheer belangrijk. Lukt het niet zelf? Besteed het dan uit. Niets doen is eigenlijk geen optie.’ Lees verder..

Journaal Item

In een vorig blog vertelde Danny over de verschillende opties om het beheer uit te besteden zodat er rust en continuïteit blijft bestaan. Danny: ‘In het kort komt het er op neer dat we 3 verschillende beheerdiensten bieden: van 1e en/of 2e lijns-ondersteuning op de servicedesk of IT-Value verantwoordelijk maken voor je 3e lijnsbeheer ondersteuning tot het versterken van je beheer- en projectorganisatie met onze specialisten.’

‘Wij helpen bedrijven door het jaar heen bij het ontwerpen, begeleiden en realiseren van de thema’s Moderne Werkplek, Moderne Infrastructuur en Modern Beheer. En met name dit laatste thema is in trek. Logisch ook want de IT-afdeling van iedere organisatie staat veelal in dienst van de gebruikersbehoefte van de organisatie; oplossen van incidenten en problemen, het wijzigen van de omgeving naar de eisen en wensen van de gebruikers en het innoveren van de middelen die ter beschikking gesteld worden voor de gebruikers van de organisatie. En als dit, als gevolg van onderbezetting, onder druk komt te staan dan is de rust op de werkvloer direct verdwenen.’

Maak IT-Value verantwoordelijk voor je beheer 

‘In ons vorige blog vertelden we over pakket 1 waarbij je kiest voor de ultieme servicedesk-ervaring voor jouw organisatie. Als tweede optie kun je ervoor kiezen om IT-Value verantwoordelijk te maken voor je beheer. Dit kan zowel vanuit onze fase werken, als onderdeel van onze methodiek, in de transitie naar Moderne Infrastructuur, Moderne Werkplek en Modern Beheer, als door het inzetten van specialistische kennis vanuit IT-Value.’ 

‘Het gaat dan om het uitbesteden van je 3e-lijnsbeheer waarnaast je kunt sparren met consultants en architecten. Kies voor beheer van je infrastructuur en werkplek, of stap over van je huidige beheer naar Modern Beheer. En ook kiezen voor 9x5 of 24/7 continuïteit behoort tot de mogelijkheden. Door automatiseren van repeterende taken en in te zetten op Selfservice maak je slim gebruik van ticketautomatisering. Zet ook Continuous Improvement in, maak gebruik van Office365/Teams, dit alles onder de regie van een Customer Succes Manager, die ook zorgt voor de SLA, DAP en de periodieke rapportages. 

Onderstaand vind je onze activiteiten waarmee we jouw organisatie met onze dienstverlening versterken:

  • 3e-lijnsbeheer
  • Sparren met consultants en architecten
  • Infrastructuur en werkplek
  • Van huidig beheer naar Modern Beheer
  • 9x5 of 24x7-continuïteit
  • Ticketautomatisering
  • Continuous Improvement
  • Gebruik van Office365/Teams (adoptie)
  • Selfservice
  • Customer Success Manager
  • Periodieke rapportage (dashboards)
  • Inclusief SLA en DAP

Meer weten? Neem contact met ons op.

Kies voor rust door je beheer uit te besteden 

‘Bovenstaand las je slechts een klein voorbeeld van hoe we onze klanten dag in dag uit helpen met het optimaliseren van hun IT-omgeving. Door inzet van een grote transitie, de uitrol in projecten of het uiteindelijke beheer. Net zoals ik in het vorige blog aangaf, waarin ik vertelde over pakket 1, waarin de ultieme Servicedesk-ervaring voor jouw bedrijf werd besproken, kijken we ook in dit tweede pakket naar de repeterende, voorspelbare werkzaamheden. Het doel is deze taken zoveel mogelijk automatiseren zodat er tijd overblijft voor andere, meer interessante zaken. Overweeg eens om daarin alvast een eerste stap te zetten, zodat je kritische bedrijfsprocessen goed door blijven lopen. Dat geeft niet alleen rust op het moment zelf, maar zeker ook in de maanden erna’, besluit Danny. 

Wil je er meer over weten? Of een concreet aanbod? Neem dan contact met ons op.

Avatar of Author

Danny van Schaik (Delivery Manager)

Je leert meer als je erkent wat je niet kunt

Van kijken, naar denken , naar doen en werken.

Kijken
Denken
Doen
Werken
→ Wat maakt onze werkwijze waardevol

Blijf up-to-date.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws in je mailbox.