‘IT-Value is binnen onze organisatie een belangrijk verlengstuk van ons systeembeheer, Michiel Riedstra, Veiligheidsregio Fryslân

‘Ik krijg heel veel rust van de samenwerking met IT-Value, omdat ik het niet alleen hoef te doen. Er is continu een vraagbaak beschikbaar. Een vraagbaak bovendien die, tot nu toe, áltijd met de gewenste oplossing kwam.’

Klantverhaal Veiligheidsregio Fryslân

IT-Value is binnen onze organisatie en belangrijk verlengstuk van ons systeembeheer, Michiel Riedstra, Veiligheidsregio Fryslân

‘Het contact met IT-Value kwam tot stand via SoftwareONE. Dat deze toonaangevende leverancier van end-to-end software en cloudoplossingen positief over ze was zei ons veel. En dat beeld werd alleen maar bevestigd tijdens het gesprek dat ik had met directeur Maurice Aalders en Wouter Suyderhoud, Customer Success Manager bij het bedrijf.’ Dat zegt Michiel Riedstra, adviseur bij Veiligheidsregio Fryslân. Er zijn 25 veiligheidsregio’s in Nederland. Veiligheidsregio’s zijn in het leven geroepen om inwoners van Nederland beter te beschermen tegen de risico’s van rampen en crises. Voorheen viel rampenbestrijding en crisisbeheersing onder de gemeente. Door het onder één regionale bestuurlijke regie te plaatsen, is de slagkracht vergroot. 

Consultants zijn niet per se commercieel: ze willen vooral problemen oplossen

‘In eerste instantie waren we op zoek naar een 3e-lijnssupportpartner die onze systeembeheerder kon ondersteunen. Bijvoorbeeld om vragen te beantwoorden waar we zelf niet zo goed raad mee wisten’, vervolgt Michiel. ‘Ook zochten we meer diepgang. En die hebben we gevonden in de plannen van aanpak, de oplossingen die wij aangeboden krijgen en de brainstormsessies die georganiseerd worden. In eerste instantie hebben we wel meerdere partijen gevraagd, maar we kwamen al snel bij IT-Value uit. Het is een bedrijf van bescheiden omvang waardoor het erg persoonlijk gaat allemaal. Ook is het prettig dat de consultants niet per se commercieel zijn. Ze zoeken samen met ons naar passende oplossingen en bieden niet meteen andere producten aan. IT-Value is binnen onze organisatie een belangrijk verlengstuk van ons systeembeheer. Samen kijken en het met elkaar oplossen zijn belangrijke onderdelen van deze samenwerking. Mijn gevoel was meteen goed bij het eerste contact en dat is tot op de dag van vandaag zo.’

Eerste case, direct succes

‘Al vrij snel na de start van onze samenwerking hadden we een probleem met TOPdesk dat inmiddels in cloud draaide. Er bleef maar een foutmelding op de frontpage verschijnen en we kregen het niet opgelost. Dat hebben we bij IT-Value neergelegd en zij hebben de regie genomen hierin. Dit onder meer door rechtstreeks met de leverancier te schakelen waardoor ik er geen omkijken meer naar had. Uiteindelijk bleek er geen oplossing mogelijk in de bestaande set-up. Een ombouw naar een andere autorisatie-methode bleek uiteindelijk de oplossing.’

Van generalist naar specialist

‘Verder wordt onze organisatie steeds meer een regie-organisatie. Er zijn, op IT-gebied, steeds meer generalisten aanwezig die vooral veel kennis van de organisatie hebben’, aldus Michiel. ‘Daarom zijn we op zoek naar specialisme. En dat specialisme bieden de professionals van IT-Value omdat zij producten van haver tot gort kennen. Zij hebben écht de experts aan boord die ons verder kunnen helpen. Al is het alleen maar omdat ze de techniek tot in detail begrijpen.’

‘IT-Value: veel kennis, betrouwbaar en een team van experts’,  Michiel Riedstra, Veiligheidsregio Fryslân

Elke week een dedicated consultant

‘Om de week is er op donderdagochtend een dedicated consultant, in de persoon van Jeroen ten Have, voor ons beschikbaar. Hij neemt de lead en kijkt bijvoorbeeld naar de 3e-lijnsincidenten, denkt mee over uitdagingen en schrijft concrete plannen van aanpak. Onderwerpen gaan van Microsoft tot Citrix en van security issues tot on-premises vraagstukken en alles daartussen.

Ook zijn we op dit moment met een grote storagevervanging bezig, waarbij we twijfelden of de overstap naar de cloud al moesten maken. Dat leek voor ons namelijk nét wat te vroeg te komen. Dat zijn dan zaken die we met IT-Value bespreken. Zij hebben vervolgens een goed adviesdocument neergelegd, meegedacht en zijn bijna letterlijk op mijn stoel gaan zitten om te bekijken wat het een en ander zou betekenen. Uiteindelijk hebben we voorlopig nog voor een on-premises oplossing gekozen, een activiteit die we op dit moment in projectvorm aan het uitrollen zijn’

De moraal? Rust door deze samenwerking

‘Ik bied vanuit mijn adviseursrol ondersteuning aan de beleidsadviseur Informatisering. Mijn aandachtsgebieden zijn brandweer en veiligheid en de on-premises omgeving. Ik, maar ook mijn collega-systeembeheerders ervaren veel rust door de samenwerking met IT-Value. Dat komt omdat we het niet alleen hoeven te doen. Er is continu een vraagbaak beschikbaar. Een vraagbaak die bovendien, tot nu toe, áltijd met de gewenste oplossing kwam.’

Tips voor andere bedrijven

‘Ik zou vooral kijken naar de klik, want je werkt uiteindelijk toch nauw samen. En verder hebben wij navraag gedaan bij andere klanten om te toetsen hoe hun ervaringen waren’, besluit Michiel. 

Meer klantverhalen lezen? Kijk dan even hier.

Van kijken, naar denken , naar doen en werken.

Kijken
Denken
Doen
Werken
→ Wat maakt onze werkwijze waardevol

Blijf up-to-date.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws in je mailbox.